top of page

5 טיפים שיוציאו את הילדים שלכם מהמסכים וישנו לכם את החופש בגדול

מבלי ששמנו לב החופש הגדול התחיל, הטינייג'רים כבר התחילו את השבוע השלישי של החופש וממש עכשיו הצטרפו אליהם הצעירים יותר. אומנם יש מי מאיתנו שדווקא שמחים על כך שאינם צרכים להתמודד עם השגרה האינטנסיבית ואפשר קצת לשחרר, אבל רובנו ככולנו מוטרדים משאלת השאלות- איך מוציאים את הילדים והילדות שלנו (בכל הגילאים) מהמסכים וצולחים את התקופה המהנה ובו זמנית גם מאתגרת של חופשת הקיץ הארוכה?!.

אז אם טרם הגעתם לנקודת רתיחה, וגם אם ברגע זה ממש הילדים שלכם רובצים מול הטלוויזיה- זה הזמן לנשום ולרשום!


במיוחד בשבילכם גייסנו את טג'ה קינדה, יועצת חינוכית כבר 16 שנים ואמא לשלושה, שתסביר איך אפשר לצלוח את החופש הגדול עם מינימום מסכים ומקסימום חיוכים- מילת המפתח: תכנון!

טג'ה קינדה ובתה ליפז מתכוננות לחופש הגדול


1. הילדים שלנו הם שותפים שלנו לתכנון- כמה שזה נשמע טריויאלי ברוב הבתים זה פשוט לא קורה!, אם כבר בתחילת החופש פשוט תשבו עם הילדים (בכל גיל), תשמעו מהם מה הם רוצים לעשות במהלך החופש או מה התוכניות שלהם למהלך היום אתם כבר גורמים להם לחייך ולחשוב חיובי, הם רואים שאתם מקדישים להם זמן, וגם אם לא כל התוכניות שלהם תצאנה לפועל עדיין הם שותפים לתכנון והדעה שלהם נלקחת בחשבון.

2. קובעים לוחות זמנים- גם בתוך כל החופשה הארוכה והשחרור מהלו"ז, ממש כמו מערכת השעות של בית ספר שמקנה מסגרת שהתלמידים יודעים למה לצפות פחות או יותר בכל יום. אנחנו נעזור לילדים שלנו אם נתכנן יחד איתם עוגנים קבועים ולוחות זמנים שיראו להם שיש למה לצפות-התוכניות שתכננו ומה שחלמו לעשות אכן קורה ביום ובשעה מסוימים, ויש גם דברים שהם קבועים ולכן זה לא זמן טלויזיה עכשיו!.

3. כותבים את התוכניות- אתם שותפים של הילדים שלכם לתכנון הפעילות- חלק מתהליך ההכנה והארגון הנכון לחופש הגדול מצריך זמן ונכונות לא פחותה מזו שאתם דורשים מהילדים שלכם- גם מעצמכם- ממש לשבת איתם יחד ולהכין טבלה שבועית הכוללת בתוכה זמן פנאי,זמן מסך, זמן חברים, זמן לימוד והעשרה ושעות שינה, זמן נופש, ביקור משפחה וכל מה שחשוב לילדים ולכם.

המערכת שאתם בונים צריכה להיות גמישה ומותאמת לחופשה- האופן בו תכתבו- רשימה, טבלה, אורך או רוחב- בהתאם למה שנוח לכם ולילדכם ויגרום לכם לראות וליישם באופן הטוב ביותר!

4. לא שוכחים פרטים לוגיסטיים- באופן מסודר (רצוי בטבלה), טג'ה ממליצה לתכנן מה אוכלים בכל יום, מי אחראי על ההכנה (אבא/אמא/ ילד/ה/ ביחד), מתי אוכלים בחוץ. אם יש בילויים ללא ליווי של אחד ההורים אז אופן ההגעה והחזרה, ובמקרה שההורים הם גם שירות ההסעה אז זה הזמן לעשות סדר גם לעצמכם- ולחלק אחריות גם ביניכם.

5.לחלק אחריות לכל אחד מהילדים בהתאם לגיל- הרגלים כמו סידור המיטה בבוקר, פינוי מדיח הכלים או חימום האוכל לאחים הקטנים- אם הצלחתם להנחיל את המיומנויות האלו לאורך השנה זה בטח לא הזמן לוותר עליהן בחופשJ ואם טרם הספקתם- החופש זה בדיוק הזמן הנכון להתחיל לבסס הרגלים חדשים, אבל רצוי לעשות זאת מבלי להעמיס- לא יותר משתי מטלות קבועות לאורך החופש כולו.

וטיפ נוסף על חשבוננו:

עקבו אחר התכנון ברמה שבועית,דייקו אותו בהתאם לצרכים והפיקו לקחים לשבוע הבא- גם אם לא כל התוכניות קרו, גם אם לא כל המשימות שהוטלו בוצעו, עדיין העובדה שבלא מעט מהשעות הילדים שלכם יודעים מה הם צרכים או רוצים לעשות ויודעים שיש למה לצפות יהפוך את החופש שלהם למעניין ומהנה ואתכם למרוצים יותר ולחוצים פחות!


חופשה מהנה ומוצלחת לכולם.ן!

183 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page